דפי הסופרים

רותי פזואלו

רותי פזואלו נולדה בשנת 1956
מתגוררת בירושלים.
עבדה במעבדה רפואית במשך 10 שנים.
עברה הסבה לחינוך הגיל הרך במכללת דוד ילין, וקבלה תעודת הוראה לגיל הרך.
 למדה לתואר שני -חינוך טכנולוגי- באוניברסיטה העברית בבית הספר לחינוך.
בנוסף, למדה בבית הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית לימודי תואר שני בבריאות הציבור.
עבדה במשרד החינוך כמדריכה בתחום החינוך לבריאות ובהוראה לגיל הרך.
במשך 30 שנים לימדה בהנאה דורות רבים של ילדי גן, בדגש רב על חינוך לבריאות, מתוכם 10 שנים במסגרת גן פרטי.
חיידקים הוא ספר הביכורים של רותי פזואלו.

ניתן להזמין את רותי לקריאת הסיפור בגן הילדים, בספריה ציבורית או בכל מקום אחר.
טל- 0525311571

הלנה ברג

בעלת תואר ראשון בפילוסופיה ותולדות אומנות מאוניברסיטת תל אביב. מלמדת אנגלית בבית ספר יסודי. תרגמה בעבר ספרי ילדים לעברית ושירים מעברית לאנגלית שפורסמו בקנדה בכתבי עת לספרות ושירה. (צילום תמונה: שירלי פוקס)

שיר טום גלנטה קוחליק

שירטוםהמוכרת יותר כ s.t.g.k בטיקטוק נחשבת לאוטוריטה של כתיבה ויצירה בעיני אלפי עוקביה. את ההשראה לספריה היא שואבת מתוך התסכול בקיום היום יומי, ומתוך עקשנות ליצור מציאות שבה הבלתי אפשרי הוא מובן מאליו. נוסף על היותה סופרת מחוננת, שיר-טום היא גם מהנדסת תוכנה. שאיפת חייה היא להצליח לכתוב תוכנה שתכתוב סיפורים בעצמה.

יאיר רביד

יאיר רביד (רביץ) נפצע בעת שירותו הצבאי. חרף נכותו עבר קורס קצינים בהצטיינות ופנה למסלול המודיעין. 
מילא שורה של תפקידים בתחום הגיוס והפעלת סוכנים במדינות ערב. בשנת 1976, בשרתו כמפקד מרחב צפון של יחידה 504, ניהל את הקמת הקשרים עם תושבי דרום לבנון-קשרים שהביאו בהמשכם להקמת צד"ל. כן ניהל את קשירת הקשרים עם הפלנגות בבירות, והם הועברו ל"מוסד". 
עבר לשירות ב"מוסד" ומילא תפקידי פיקוד בשלוחותיו באירופה. בשנת 1982 התמנה למפקד השלוחה המבצעית של "המוסד" בבירות, שם שהה כשלוש שנים.

דר′ ישראל לשם

תא"ל במיל′ ד"ר ישראל לשם בגר והתחנך בקיבוץ אשדות יעקב. כיום תושב קרית טבעון. שנים רבות שירת בחיל הים ופיקד על שייטת הצוללות. לקראת תום שירותו הצבאי, שירת כמבקר הצבאי במשרד מבקר מערכות הביטחון, ופרש בדרגת תא"ל. בעל תואר שני בהיסטוריה אמריקאית מאוניברסיטת ת"א ותואר דוקטור בלימודי ארה"ב בהצטיינות יתרה מאוניברסיטת חיפה. כיום מרצה באוניברסיטת חיפה ובמכללות אזוריות. גישתו האוהדת לנושאים חברתיים בולטת בעבודת הדוקטורט ובספרו המבוסס עליה.

אריה עוז

אריה עוז, תושב רמת השרון, עשה את כל הדרך הארוכה מילד בשואה שהוחבא בעליית הגג, ועד השתתפות במבצעים הנועזים ביותר בתולדות המדינה: מבצע אנטבה ומבצע שלמה. אריה נשוי לבת שבע ואב לשלושה. משמש כחוקר תאונות אוויר בארץ ובחו"ל מטעם משרד התחבורה, ומרצה בפני תלמידים במסגרות החינוך העל יסודי וחטיבות הביניים על סיפורו האישי ועל משמעות כוח הרצון. נכנס לספר השיאים של גינס כמחזיק שיא עולמי על הטסת 1087 נוסעים במטוס ג′מבו , וזכה בעיטור מטעם חיל האוויר האמריקאי על טיסות שביצע למען השלום וההומניות.

אורית הררי

 אורית הררי למדה בנעוריה בבוסטון שבארצות הברית. בוגרת אוניברסיטת תל אביב ובית הספר לעיתונאות "כותרת". עסקה בהוראה, תרגום ועיתונאות. התנדבה בקרב נפגעי סמים וילדים ממשפחות מצוקה. טיילה רבות בעולם, מאפריקה ועד למזרח הרחוק. נשואה ואם לשלושה. "מתחת לנעל" הוא ספר הביכורים שלה.

אמנון הירשפלד

אמנון הירשפלד עוסק באימון אנשים לחיים מאז סיום לימודיו באוניברסיטת תל-אביב. לאחר קריירה כמורה בתיכון, התחיל קריירה שנייה כסוכן ביטוח חיים ב"שחם ביטוח" מקבוצת "מגדל", הנחשבת כיום לאחת מסוכנויות הביטוח הגדולות בישראל. אמנון משמש כמרצה בכיר בכנסים הנערכים בארץ ובעולם. במהלך 35 שנות פועלו עוסק אמנון בהדרכת סוכני ביטוח חיים ובאימונם. כמו כן, חינך ואימן מאות רבות של אנשים להאמין בעצמם, להתמודד עם אתגרים, פחדים ומשברים ובעיקר ללמוד להיות שבעי רצון מההווה. אמנון פיתח מודלים שיווקיים, שהיו פריצת דרך לאנשי מכירות בענף ביטוח החיים בישראל. כיום מכהן אמנון הירשפלד כמשנה למנכ"ל חברת הביטוח "שחם", מקבוצת "מגדל". ספרו: "סודות השיווק הפנסיוני" משמש כתנ"ך של סוכני הביטוח בישראל ואילו ספרו השני: "מתנה לחיים" הפך לרב מכר מצליח.

גרי גרינשפן

גרי גרינשפן הינו יליד בלגיה שעלה לישראל בגיל 26. לפני 14 שנה, החל את הקריירה שלו כמנהל בחברה הבינלאומית למוצרי צריכה "יוניליבר". משם צמח בתוך קבוצת שטראוס. ב-2006 מונה גרי לתפקיד מנכ"ל חברת המלוחים של שטראוס, את התפקיד הזה ביצע קצת יותר משנתיים עד לאותו יום ששינה לחלוטין את התוכניות שלו. מאותו היום, עזב את המשרה שלו בכדי להתמקד במשימת חייו. כיום, גרי מרצה ומייעץ לחברות מובילות במשק בתחומים עסקיים שונים ובמקביל מנסה לקדם יוזמות שישנו את סדר היום במערכת הבריאות ובדרך שבה מטפלים בחולים. המשימה לכאורה נראית כבלתי אפשרית, אך באמונה, נחישות, חשיבה פרקטית ובעיקר איחוד כוחות, הוא משוכנע שאפשר לעשות הרבה עם משאבים קטנים. אך לפני הכל, צריך את הרצון להשתנות ואת המנהיגות לעשות זאת.

ניר קפטן

ניר קפטן, דור שני לניצול שואה, העביר חלק מילדותו בארצות-הברית. ניר, בעל תואר שני במנהל עסקים, מילא תפקידים מגוונים בתעשיית ההיי-טק הישראלית. כמו כן עסק שנים רבות בליווי ובחניכה של סטודנטים מישראל ומארצות-הברית. ′הכדור הכחול′ הנו ספרו הראשון, ומבוסס בחלקו על סיפור משפחתי-אישי.

צפי אידלמן

צפי אידלמן בת לבינה (ברוניה)וזאב אידלמן ז"ל שעלו לארץ מאירופה בסוף שנות ה 30. החלה את צעדיה הראשונים ככותבת, בהיותה תלמידת בי"ס ברנר שבגבעתיים. בכתיבה לעיתון ביה"ס, למדה כתיבה יוצרת אצל ד"ר דורית זילברמן. נולדה בתאריך 22.2.55 בשכונת בורוכוב בגבעתיים. לה 3 ילדים בוגרים, בת ושני בנים. נמצאת בזוגיות מאושרת. פרסמה עד כה 3 ספרים: "האגדה על השמש" 2006, "האגדה על הירח" 2008 "אדון מזג אויר" 2013. בקרוב יראה אור ספרה הרביעי שיכלול אוסף של סיפורים לילדים, בהוצאת אופיר ביכורים.

רונן ליבוביץ

רונן ליבוביץ נולד בשנת 1980 בירושלים. במשך 5 שנים סיקר את המתרחש בכנסת ואת התחום המדיני והפוליטי עבור נענע10, חדשות הרדיו האזורי ואתר NFC. לאחר מכן שימש כעוזרו הפרלמנטארי של ח"כ ד"ר נחמן שי. כיום, דובר במשרד האוצר. רונן בוגר תואר שני במנהל עסקים מהמסלול האקדמי – המכללה למנהל, ובוגר תואר ראשון במדע המדינה וביחסים בין לאומיים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. רונן נשוי ואב לבת, וזהו ספר הביכורים שלו.

אריאל רוניס

בעל תואר בוגר במדע המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, מוסמך במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה ובוגר במשפטים בהצטיינות מהקריה האקדמית אונו. בין השנים 1992-2011 שירת אריאל בתפקידי שטח וניהול בשירות הביטחון הכללי, בין היתר גם בלבנון. בספרו "אני ואחי נגד בן דודי" מתואר מארג היחסים במשולש מבוקש – מקור – רכז שב"כ, תוך מיקוד במתחולל בנפשם פנימה של שלושת הגיבורים. בספר מציג אריאל את השקפתו אודות יחסי יהודים – ערבים בתוך מדינת ישראל בזווית מיוחדת הנסמכת על היכרות מעמיקה עם ערביי ישראל.

שי חיון

כשמג"ד, מנכ"ל, אבא ומדריך טיולים נפגשים. שי חיון מתגורר במושב גאליה שבגן רווה. בעל תואר שני במנהל עסקים, סגן אלוף במילואים אחרי תפקיד מג"ד, מנכ"ל ובעלים של חברת SQ – השביל שלך להצלחה, ומדריך טיולים מוסמך. חונך להעצמה אישית ולמנהיגות ניהולית ומלווה במסעות אל עבר הייעוד לפי מדריך מסע, שהגה אחרי ניסיון אישי שעבר. ספרו, מבצע לורנס, נהגה לפני 18 שנים, אך מצא את דרכו מהאקוויפר אל הנביעה רק בהגיעו לגיל בינה.

מרדכי חוטובלי

מרדכי חוטובלי, מהנדס אלקטרוניקה, מלמד את הקורס "מערכות ספרתיות" המיועד להנדסאי אלקטרוניקה, במשך יותר מעשור. הספר מבוסס על ניסיון רב של המחבר בלימוד קורסים באלקטרוניקה ספרתית. שיטתו הלימודית והחינוכית מביאה בפני הלומד את הנושא הספרתי כ"שולחן ערוך", עם כללים נהירים, פשוטים וברורים, הכוללים דוגמאות ותרגילים רבים.

עינב נוסנבלט טל

מאמנת אישית הוליסטית ומטפלת ברייקי.עוסקת בעריכה מוסיקלית ברדיו ובשירה .חובבת ספרות וכותבת

 מגיל שבע.מציירת ומפסלת.מתגוררת בראשון לציון. טבעונית ואוהבת בעלי חיים.כיבדת ראייה מגיל 23.

גלית אבגי כהן

 בעלת תואר ראשון בארכיאולוגיה ובגיאוגרפיה מאוניברסיטת תל אביב, בוגרת מרכז מנדל למנהיגות בנגב. בעברה קריירה עשירה של תפקידים בכירים במינהל קמפוס אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בענף המלונאות וכמפיקה ראשית ומנהלת תוכניות האקטואליה ברדיו קול הים האדום באילת, וכיום היא דיילת אוויר בחברת ישראייר. בשנת 2012 השתתפה בתערוכת האמנות "לא צמות זין" שזכתה לשבחי הביקורת 40 נשים ידועות שצילמו את עצמן בבוקר, בלי איפור ומסכות, לפני כניסתן לתפקיד הרשמי בו הן עוסקות. גלית מתגוררת באילת עם בעלה ושלושת ילדיה. זהו ספרה הראשון.

ילנה לינקובסקי

ילנה לינקובסקי נשואה באושר ואימא לשלושה ילדים. עלתה לארץ לבדה בגיל 18. לאחר 8 חודשים התחילה לימודיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב לתואר ראשון בניהול מלונאות ותיירות. בסיום התואר בחרה לעשות את הקריירה בתעשייה והשקיעה בה כ-10 שנים. הלידה השלישית הביאה עמה שינוי הערכים וההחלטה לעזוב את הקריירה ולהשקיע את כל הזמן בגידול הילדים. בזמן הזה נכתבו הסיפורים שנכנסו לספר הבכור שלה "במחשבה שניה" שראה אור בהוצאת אופיר.

שירלי זנו אקלר

שירלי מתגוררת בפת תקווה, אמא של יונתן ואביב. בעלת תואר ראשון במשפטים, אך החליטה לעסוק דווקא בהוראה, בשל אהבתה לילדים, אהבה שממנה בין היתר נולד ספרה הראשון – "אבא של יונתן הולך למילואים. בעלה של שירלי, אליאב, נשלח למילואים במסגרת מבצע "צוק איתן", הגעגועים של יונתן לאביו, היו השראה נוספת לספרה. הספר "אבא של יונתן הולך למילואים" מספר על יונתן, שנפרד מאביו, שגוייס למילואים. יונתן כותב לאביו בכל יום מכתב בו הוא מספר לו על החוויות שהוא חווה בהיעדרו. יונתן מתגבר על הגעגועים לאביו בדרכים שונות, בעזרת אמו, עד לחזרתו הביתה.

רינה מושס

למדה אנגלית וסוציולוגיה באוניברסיטת בר אילן. "הסודות של זעם" הוא ספרה הראשון שיצא לאור בשנת 2017. בספרה, מעבירה הסופרת, לקוראיה הצעירים, מסר על חשיבותה של עזרה לזולת והתחשבות באחר. הילדים יכולים להזדהות עם גיבורי הסיפור, להתמודד עם רגשות כמו כעס, שנאה, פחד, אהבה ושמחה, ומגלים כי בכוחה של אהבה לשנות עולם.

א. צ. נבט

בעל השכלה בסיסית יב′ כיתות, צילום סְטיל בוויצו חיפה, שנתיים לימודי מדעי הרוח באוניברסיטה העברית, צוער קצונה בצי הסוחר. בספר הביכורים: "אוולין ללא הפסקה", מתאר הסופר נושא טעון ביותר,הגם שמתוארך משנות החמישים. מנקודת מבט ספרותית, מתאר הנערצוריאל את חוויותיו המיניות הראשונות עם פקידה בכירה בסביבת עבודתו, באוניברסיטה העברית בירושלים. בשפה משוחררת נטולת עכבות, שלובת דמיון ומציאות, המאפשרת לקורא להתבונן אף מעבר לתקופה הנדונה כדי להיווכח שדבר לא השתנה.

רועי ראובן ויניב ארביב

בעלי "מכללת פסגות – מרכז ללימודי שוק ההון", הם שני מאסטרים בתחום המסחר המעשי בשוק ההון וכותבי טורים מקצועיים באתרים כלכליים נחשבים. בשנת 2007 הכתיר עיתון "דה מרקר" את יניב ארביב ואת רועי ראובן כ"מפצחי המניות". ספרם "לאן נעלמו 300%" ראה אור בהוצאת אופיר.

ורדה גינזך

נולדה בחיפה וכיום מתגוררת באשדוד. הוציאה לאור שישה ספרים, כאשר חמישה מהם ספרי ילדים: "השכנה מהשכונה", "מה זה?", "אחי הכי הכי מתגייס", "כפתור ולולאה", "שירי בנות" וכן "מעפר באת ואל עפר תשוב". שלושת האחרונים יצאו בהוצאת אופיר.

חניתה אטון

נולדה בחולון, מגיל שבע עד עשר התגוררה בלונדון עם משפחתה. למדה בבי"ס בארי ובגימנסיה הריאלית בראשון לציון. אחרי שירות צבאי במודיעין למדה באוניברסיטת תל אביב בי איי בקולנוע ובטלוויזיה. כותבת יומנים מגיל 10, עורכת ווידאו, מאמנת לחופש אישי. כיום אמא לשני ילדים.

צביה גולן

אם לארבעה ילדים, סבתא לשבעה נכדים, גרה עם בן זוג במשך תשע השנים האחרונות, תושבת נהריה, מנהלת מרכז טיפולי לילדים בעלי צרכים מיוחדים ומאבחנת דידקטית מוסמכת. כותבת שירה ופרוזה מגיל צעיר מאוד.

אודיה בנד

דור שביעי בארץ, בת למשפחות שנמנו עם ראשוני תל אביב ובת ים. כיום היא נשואה, מתגוררת בתל אביב, אם לשלושה וסבתא לשמונה. "שתי נשים ואהבה אסורה" הוא ספרה השלישי. ספרה השני, "מעבר להרי חושך", זכה בפרס קרן עמוס ובפרס קרן רבינוביץ′. סיפורים מפרי עטה של אודיה בנד התפרסמו בספרים "המקלדת" ו"מאה אמהות".

מרטין פרץ

מרטין פרץ נשואה באושר ואמא ל-3, גרפיקאית, סופרת ואמנית בנשמתה. עלתה לארץ בגיל 7 מטרואה שבצרפת והשתקעה באשדוד. בשנת 2011 התמודדה עם מחלת הסרטן שטלטלה את חייה גם במובן הרוחני וחיברה אותה בעוצמות לזהות היהודית.מאז נחרטה אצלה התובנה שהגענו לעולם כדי לתקן ולשנות. מרטין מתנדבת בקהילה למען נשים. "כל אחד והתיק שלו" הוא ספר הביכורים שלה.

גילה קאופמן

ד"ר גילה קאופמן נשואה, אם לבן ובת וסבתא לנכדה. בעלת תואר B.A בספרות ובלשנות אנגלית מאוניברסיטת בר-אילן, תואר M.A בהוראה ותכנון לימודים מאוניברסיטת בן גוריון ותואר דוקטור לחינוך מאוניברסיטת Sussex באנגליה. הספר מתמקד בשאלות המרכזיות הרלבנטיות לאיכות הלמידה ולהעלאת ההישגים בבתי הספר. הוא מבוסס על ניסיון רב שנים של המחברת במערכת החינוך ועל ידע המשלב באופן ייחודי בין הפרקטיקה לתיאוריה במציאות הבית-ספרית.

יהודה אטלס

 יהודה אטלס הוא סופר, מתרגם ועיתונאי ישראלי מוערך. אביהם של חמשת ספרי "והילד הזה הוא אני" מן המצליחים והאהובים בספרי הילדים בארץ, ושל עוד 22 ספרים. כמו-כן תרגם אטלס כשישים ספרים מצוירים וספר לנוער. על תרגומיו אלה הוא קיבל את פרס שרת התרבות לתרגום ל-2010. יהודה אטלס מרצה על ספרות ילדים ונמנה על צוות המבקרים של ספרי ילדים ב′הארץ/ספרים′.

ג′ודי פקר

מנהלת משפחתון "משפחתילי" לנסיכים ונסיכות, בעלת תואר במשאבי אנוש ואם לשניים. " שימי האריה שלא אהב להירטב" הוא ספר הביכורים שלה.

יונה דורון

יונה דורון הקדישה שנים רבות להוראה וחינוך ומשם פנתה לתחום הכתיבה. שני ספריה "סוד במשפחה" ו-"תחנות בזמן" ראו אור בהוצאת אופיר

שרל′ה שרון

שרל′ה שרון מוכרת לציבור הרחב כאחת מהדמויות הבולטות בישראל בהנחלת הזמר העברי ובתחום השירה בציבור, אך מעטים יודעים כי ידה של שרל′ה שרון נטויה גם בתחום ספרי הילדים. לדבריה, את ההשראה לכתוב קיבלה מנכדיה ולאחר שנים של בהן לא מצאה זמן להגשים את החלום בחרה באופיר ביכורים לצאת לאור. "בחרתי בהוצאת אופיר בזכות הרעננות, החדשנות ותשומת הלב האישית שהרגשתי שניתנים לכל כותב הפונה באשר הוא".